פתיחת חשבון בנק משותף

הנושא של פתיחת חשבון בנק משותף נכנס לתמונה כאשר קיבלת את ההחלטה להקים רשמית את מערכת היחסים שלך. החלטנו לפתור את הבעיה עם מה שאתה צריך לדעת עם צעדים קלים.

מה זה חשבון משותף?

חשבון משותף הוא סוג של חשבון בנק שבו שני בני הזוג מחזיקים בחשבון ויש להם הרשאה להפעיל אותו יחד. בחשבון משותף, לכל בעל חשבון יש גישה שווה לכספים בחשבון והוא יכול להפקיד או למשוך כסף בכל עת.

חשבון משותף יכול להיות חשבון משותף שהשותפים פותחים במשותף או חשבון קיים של אחד השותפים שאליו מתווסף השותף השני. בדרך כלל, שני השותפים מפקידים את משכורותיהם בחשבון המשותף, וההוצאות הקשורות לניהול הבית ולתשלום הוצאות המחיה נסוגות מחשבון זה.

היתרונות של חשבון משותף

חיסכון על עמלות – חיסכון על עמלות – על ידי איחוד החשבונות וניהולם כחשבון משותף אחד, החיסכון השנתי על עמלות, ריבית כפולה והוצאות אחרות הקשורות לניהול החשבון יכול להגיע למאות שקלים.

כאשר יש לך הכנסה גבוהה, אתה יכול להתמקח עם הבנק כדי להוריד את העמלות ואת הריבית על ההלוואה.

היכולת לפקח ולפקח על תקציב המשפחה – בחשבון משותף, קל יותר לבני הזוג לעקוב אחר עלויות והכנסות ולנהל את תקציב המשפחה במקום אחד שבו ההכנסה באה והוצאה.

איך פותחים חשבון משותף?

גם ביקור בסניף הבנק באופן אישי וגם באינטרנט הוא אפשרות לפתיחת חשבון בנק משותף. תחת תנאים מסוימים, הפיקוח הבנקאי אפשר לפתוח חשבון משותף באינטרנט ללא צורך ללכת לסניף.

הבנק, שאומר שחשוב להיות שם עבור לקוחותיו בכל הרגעים החשובים של חייהם, יצר בקשה מיוחדת לזוגות שמקלה ומהירה לרשום חשבון בנק משותף. לדוגמה, טכנולוגיה חדשנית לזיהוי פנים המשתמשת בסלפי או בווידאו יכולה להשתמש כדי לפתוח חשבון.

מה לגבי זכויות החתימה על החשבון?

השותפים מגדירים את זכויות החתימה המתאימות להם בעת פתיחת החשבון, ועל סמך זכויות אלה יוכרע נוהל החשבון.

אחת מהן היא הזכות לחתום במשותף, אשר מציינת כי כל פעולה שנעשית בחשבון חייבת להיות באישור של כל בעלי החשבון. זה יש את היתרון כי כל שותף יכול לצפות בקפידה כל פעולה כי השותף השני מתכנן לנקוט, כי אין פעולה יכולה להתבצע ללא הסכמת כל השותפים.

האפשרות השנייה, הנפוצה יותר עבור בני זוג המפעילים חשבון משותף, היא כי קיימת זכות לחתום במשותף ובנפרד, המאפשרת לכל בעל חשבון לקבל החלטות לגבי החשבון מבלי להתייעץ עם השותף האחר. הנוחות והזמינות של כל השירותים הפיננסיים עבור כל בעל חשבון היא, כמובן, יתרון זה.

מה קורה במקרה של קונפליקטים כלכליים בין בני הזוג או חס וחלילה גירושין של בני זוג?

ניהול החשבון המשותף הופך להיות רגיש ובעייתי במצב כזה. ובתנאים המתאימים, ישקול בני הזוג לשנות את זכויות החתימה ולשנות אותן לחתימה "משותפת", כלומר כל פעולה שתינקט על החשבון תחייב חתימה והסכמה של כל השותפים, ותמנע מבן זוג אחד לפעול באופן חד צדדי.

מה קורה אם אחד השותפים של החשבון מת?

במקרה שאחד מבני הזוג נפטר, על השותף שנותר בחיים להמתין להוצאת צו ירושה או לביצוע הצו אם ברצונו לבצע עסקאות בחשבון.

יש לזכור כי מוסד הבנקאות חייב להגן על זכויות יורשיו של בעל החשבון. בתגובה למצב זה, הבנק מסכים לסעיף "הישרדות" או "אריכות ימים" בעת פתיחת חשבון, המאפשר המשך העסקים במקרה שאחד משותפי החשבון נפטר.

פנה לסניף אם אתה מעוניין לחתום על מקטע זה. ואתה עדיין יכול לעשות את זה אחרי שנים של פתיחת חשבון בנק.

צעד ראשון לקראת פתיחת חשבון בנק משותף.

You are currently viewing פתיחת חשבון בנק משותף

כתיבת תגובה