איזה בנק נותן ריבית הכי גבוהה

ריבית היא עניין מורכב. אנחנו ננסה לפשט את העניין הזה ולהסביר אותו באופן פשוט עד כמה שניתן. תהיו איתנו. הערך של כסף הוא דבר שמשתנה באופן קבוע וכל הזמן. דברים שאנחנו רוכשים מתייקרים משנה לשנה והערך שלהם עולה. יחד איתם גם הערך של הכסף שלנו כפוף לשינויים. למשל, אם היו לנו 10,000 ₪ לפני 15 שנה והיינו הולכים איתם לסופר, היינו מצליחים לקנות הרבה יותר מצרכים ודברים מאשר אם נלך היום לסופר עם 10,000 ₪. אם למשל נייר טואלט עלה לפני 15 שנה 20 ₪, מאז ועד היום המחיר שלו עלה והיום הוא הרבה יותר גבוה, מה שדורש ממני היום יותר כסף כדי לקנות את אותה כמות של נייר הטואלט. חפשו איזה בנק נותן ריבית הכי גבוהה בשוק היום.

גם הבנקים כמובן מודעים לעובדה שערך הכסף הוא דבר שמשתנה כל הזמן, ושמשנה לשנה הדברים שאנו קונים הולכים ונהיים יקרים יותר. הבנקים זקוקים לכסף נזיל, שאותו הם לעיתים משקיעים, לעיתים מאפשרים ללקוחות שלהם למשוך או משתמשים בו לצרכים שלהם כמו למשל להשקעות. לעיתים הבנקים גם מוכנים להציע הטבות למי שנמצא בפלוס בחשבון הבנק שלו ויש לו כסף נזיל. ההטבות על הפלוס בחשבון נקראות ריביות.

מנגד, ישנה גם ריבית שלילית. ריבית שלילית היא התשלום או הקנס שגובה הבנק מהלקוח שלו במידה והלקוח נכנס למינוס בחשבון הבנק שלו, מה שאומר שהוא חייב לבנק כסף כי הוא השתמש בכסף לא שלו. על החוב הזה הבנק ייגבה ריבית אותה הלקוח ישלם עד שהוא יכסה את המינוס או יאזן באופן חיובי את מצב חשבון הבנק שלו.

בנקים שונים מציעים הטבות שונות וריביות שונות על הפלוס ועל המינוס, ולכל אחד מהם תנאים שונים. למשל, במידה ולקוח של בנק בוחר לחסוך כסף ולהפקיד אותו בחשבון חיסכון או בחשבון פיקדון, הבנקים לרוב יציעו תנאים נוחים וריביות חיוביות בתנאים טובים כדי לעודד את הלקוח להפקיד את הכסף בפיקדון הזה. הבנקים מרוויחים מכך, כי לרוב הפיקדונות הם לזמן מוגדר מראש, מה שמאפשר לבנק לעשות מה שהוא רוצה עם הכסף הנזיל הזה בינתיים, בידיעה שהלקוח לא יוכל למשוך אותו מהבנק במשך הזמן המוגדר.

לקרוא גם: הבנק הטוב בישראל לשנת 2022

אז חשוב לשים לב, שכשמדברים על ריבית צריך להבחין ולהדגיש על איזו ריבית אנחנו מדברים. אם אנחנו מדברים על ריבית חיובית, על המאזן החיובי שלנו, אנחנו נרצה שהיא תהיה כמובן כמה שיותר גבוהה, כדי שנוכל להרוויח מהבנק כמה שיותר. מנגד, אם אנחנו מדברים על ריבית שלילית, על המינוס בחשבון העובר ושב שלנו, אנחנו נרצה שהיא תהיה כמה שיותר נמוכה, כדי שנצטרך לשלם לבנק כמה שפחות.

הפקדה לפיקדון והשגת רווחים חיוביים מהכסף שלנו

במידה ויש לנו סכום כסף שאנחנו מעוניינים לשמור בצד, וכרגע אין לנו כוונה להשתמש בו, אפשרות אחת שעומדת בפנינו היא להפקיד אותו בפיקדון דרך הבנק שלנו. בנקים רבים מציעים הפקדות משתלמות לפיקדונות שונים ומגוונים, וכל מה שאנחנו צריכים לעשות עכשיו זה לחפש את הבנק שייתן לנו את הריבית הגבוהה והמשתלמת ביותר.

בשיחה פשוטה עם הבנקאי שלכם, או בחיפוש קצר ופשוט באינטרנט, תוכלו לבצע השוואה בין הבנקים השונים והתנאים שהם מציעים עבור הפקדה בחשבון הפקדון שלהם. זכרו כי הריבית תלוי גם במשך הזמן שתבחרו לשמור את הכסף בצד ולא להשתמש בו, ולעיתים גם בסוג ההשקעה שתרצו לעשות ובגובה הסיכון שלה.

לקרוא גם: איך פותחים חשבון בנק

התנאים משתנים באופן תדיר ברוב הבנקים, ולא תמיד הנתונים שנכונים להיום יהיו נכונים גם בעוד חודש. מה שכן אנחנו יכולים להציע לכם, הוא לבדוק בבנקים הגדולים כמו בנק הפועלים ובנק לאומי, אבל שווה לכם גם לא לדלג על הבנקים הקטנים יותר ולבדוק גם את התנאים שמציעים בנק מזרחי טפחות ובנק ירושלים, אולי הם יפתיעו אתכם.

 

רוצים שנעזור לכם לבחור את חשבון בנק המתאים לכם ביותר?

לכל אחד יש צרכים שונים מהבנק שלו, יש מי שרוצה פטור מעמלות, יש מי שצריך הלוואה ויש מי רוצה ריבית מקסימאלית על פיקדון.

כלבנק יסייע לכם לבחור את הבנק המתאים והטוב ביותר בשבילכם.

הכנסו לקישור ותבחרו את הבנק שמתאים לכם!

You are currently viewing איזה בנק נותן ריבית הכי גבוהה

כתיבת תגובה