חשבון בנק דיגיטלי

כל מה שאתם צריכים לדעת על חשבון בנק דיגיטלי.

מה זה חשבון בנק דיגיטלי? למי הוא מתאים? איזה בנקים מציעים חשבון כזה? ומהם היתרונות והחסרונות של חשבון בנק דיגיטלי.

בשנים האחרונות, הבנקים עשו כברת דרך בשיפור השירות הדיגיטלי שלהם. לכל הבנקים יש אפליקציות ואתרים שמאפשרים את קבלת כל המידע על מצב החשבון וביצוע מגוון רחב של פעולות בנקאיות. כך, את רובן המוחלט של הפעולות הבנקאיות ניתן לעשות באפליקציה או באתר הבנק – לדוגמא העברת כסף לחשבונות אחרים, פתיחת פקדונות, הוראות קבע, השקעות בניירות ערך ועוד.

נכון להיום חלק מהבנקים (לדוגמא בנק לאומי) מציעים גם הלוואות באופן דיגיטלי וללא הגעה לבנק.

המעבר של הבנקים לשירותים דיגיטליים נובעת מ-2 סיבות עיקריות.

הסיבה הראשונה, היא שהלקוחות מבקשים את זה. אף אחד לא רוצה להגיע לבנק ולעמוד בתור סתם ורוב הלקוחות מעדיפים לעשות את הפעולות הבנקאיות בנוחות מהנייד.

הסיבה השניה היא אינטרס מובהק של הבנקים לחסוך בהוצאות. פעולות דיגיטליות שברובן המוחלט לא מצריכות פקיד או סניף. זה חוסך לבנקים המון כסף, ולכן הם מוכנים להשקיע בזה הרבה מאוד משאבים.

אז אחרי שאמרנו את כל כל זה, איך לקוחות הבנקים מדרגים את האפליצייה והשירותים הדיגיטליים בבנק שלהם?

 דירוג לקוחות
בנק דיסקונט8.70
בנק מזרחי8.63
בנק הפועלים8.49
בנק לאומי8.47
בנק יהב8.31
הבנק הבינלאומי8.21
  
ממוצע8.47

מהטבלה הזו אפשר לראות שבסה"כ לקוחות הבנקים בישראל מרוצים מהשירותים הדיגיטליים שהם מקבלים מהבנק שלהם.

בכל מקרה, כדאי לשים לב, האפליקציות של הבנקים הן לא חידוש גדול בשירותים הבנקאיים, אלא רק דרך נוחה יותר לבצע פעולות בנקאיות סטנדרטיות.

ריכזנו עבורכם את השוואה עדכנית ופירוט ההצעות של כל הבנקים בקישור הזה.

פתיחת חשבון בנק באופן דיגיטלי או באפליקציה

החל משנת 2021 בנק ישראל מאפשר פתיחת חשבון בנק דרך האפליקציות של הבנקים. האפליקציות של כל הבנקים (למעט בנק יהב) מציעים את האפשרות הזו.

בהקשר של פתיחת חשבון באפליקציה, כדאי לציין שני דברים חשובים:

הראשון, חשבון שנפתח באפליקציה הוא חשבון מוגבל, והיקף הפעולות שאפשר לעשות בו מוגבל. על מנת להפוך אותו לחשבון מלא, צריך להגיע לסניף.

השני, הוא שלפני שפותחים חשבון בנק כדאי לעשות סקר שוק, איזה בנק מציע לך את השירותים וההטבות שמתאימות לך. פתיחת החשבון באפליקציה זה נחמד, אבל לפני זה הבנקים צריכים לאפשר לקבל מידע מפורט (ועדיף גם לדבר עם מישהו).

אז מה זה בעצם "בנק דיגיטלי" או "חשבון בנק דיגיטלי"?

בישראל, מבחינה רשמית אין הגדרה למהו חשבון בנק דיגיטלי או מהו בנק דיגיטלי, כל הבנק בישראל, כולל בנקים שמגדירים את עצמם כ"בנקים דיגיטליים" הם בעצם בנקים רגילים שקיבלו רישיון בנק מבנק ישראל.

אבל באופן פשוט, בנק דיגיטלי הוא בנק ללא סניפים שמאפשר לבצע את כל הפעולות הבנקאיות ללא הגעה לסניף.

נכון להיום יש בישראל 2 בנקים דיגיטליים (ללא סניפים).

Pepper, פפר. הסניף הדיגיטלי של בנק לאומי

הבנק ללא סניפים הראשון שהוקם בישראל הוא פפר. פפר הוא אינו בנק עצמאי אלא מותג משנה בתוך בנק לאומי, הוא בעצם סניף דיגיטלי של בנק לאומי. פפר פועל רק באפליקציה במובייל ודרכה מקבלים את כל השירותים.

פפר הוא בנק ללא עמלות עו"ש והוא מציע מגוון של שירותים בנקאיים: עו”ש, כרטיס אשראי, הלוואות, פנקסי צ’קים, חסכונות, העברות כספים, וגם מסחר בני”ע.

פפר, פונה בעיקר לצעירים ומדבר בשפה שהיא "לא בנקאית".

הבנק הדיגיטלי onezero

הבנק הדיגיטלי הוא הבנק העצמאי הראשון ב-43 השנים האחרונות שקיבל רישיון מבנק ישראל.

במרץ 21 האחרון החל הבנק בתקופת הרצה לקראת השקה הדרגתית לציבור. נכון לתחילת 2022, הבנק עדיין לא פתח את הפעילות לקהל הרחב.

לפי פרסומים בתקשורת החדשנות בבנק הדיגיטלי תבוא לידי ביטוי 'בנקאות פרו-אקטיבית' שתנהל את הכסף של הלקוח באופן יעיל יותר.

"אפליקציות של 'כלכלת המשפחה' מתלבשות על חשבונות בנק ונותנות המלצות שצריך לבצע. לעומת זאת, האפליקציה שלנו תדע גם לבצע את ההמלצות וההתאמות בעצמה, להתאים מועדי התחייבויות, להתריע אם סיימת תקופת תשלומים. הכל ירוכז ויתבצע במקום אחד".

גל בר-דעה (מנכ"ל הבנק הדיגיטלי one zero)

נכון להיום קשה לדעת מה באמת יציע הבנק הדיגיטלי, אבל נראה שהוא שואף גם להעניק שירותים דיגיטליים וגם שירות מקיף יותר של ניהול נכון של הכסף שלנו. זה יכול להיות מאוד מעניין.

לסיכום,

חשבונות בנק דיגיטליים כבר כאן זמן מה, ומוצעים ע"י כל הבנקים. במהותם, החשבונות האלה לא שונים מחשבונות הבנק הרגילים, הם רק מאפשרים לעשות את הפעולות בצורה נוחה מהנייד. הם לא מציעים התייחסות חדשה לניהול הכסף שתסייע ללקוחות.

זה נכון גם לאפליקציות של הבנקים (שחלקן נוחות יותר וחלקן פחות, אבל כולן עושות בערך את אותו הדבר), וזה נכון גם לפפר, הסניף הדיגיטלי של בנק לאומי.

לעומת זאת, מהפירסומים של הבנק הדיגיטלי one zero, נראה שהוא מתיימר להציע משהו אחר. הבנק הדיגיטלי שואף להציע גם את הפעולות הבנקאיות הטכניות וגם התייחסות יותר מקיפה לכסף ולצרכים הפרטניים של כל לקוח. יהיה מאוד מעניין לראות זה קורה.

רוצים שנעזור לכם לבחור את חשבון בנק המתאים לכם ביותר?

לכל אחד יש צרכים שונים מהבנק שלו, יש מי שרוצה פטור מעמלות, יש מי שצריך הלוואה ויש מי רוצה ריבית מקסימאלית על פיקדון.

כלבנק יסייע לכם לבחור את הבנק המתאים והטוב ביותר בשבילכם.

הכנסו לקישור ותבחרו את הבנק שמתאים לכם!

You are currently viewing חשבון בנק דיגיטלי

כתיבת תגובה