איך פותחים חשבון בנק?

כיום, במדינת ישראל, חשבון בנק הכרחי כמעט לכל דבר. הוא הכרחי לעובדים שמקבלים משכורת מסודרת, לחיילים שמקבלים משכורת מהצבא, לאנשים שרוצים לקחת משכנתה או הלוואה מכל סוג, לעסקים קטנים וגדולים, לחברות מסחריות, לתשלומי שכר דירה, להחזקת רוב כרטיסי האשראי ועוד. הבנק מלווה אותנו בתחומים רבים ובנקודות ציון רבות בחיינו, ולעיתים תהיה לו השפעה רבה עלינו ועל החלטות או בחירות שנבצע במהלך חיינו.

לפתוח חשבון בנק זו אחת ההחלטות החשובות שאנחנו עושים כאנשים בוגרים, אבל רבים מאיתנו לא יודעים איך לבחור את בנק המתאים לנו ביותר ואיך להשוות בין המסלולים וההטבות שמציעים לנו הבנקים השונים. רבים מאיתנו לא בהכרח יודעים מה העלויות של אחזקת חשבון בנק ומה הן המגבלות של כל אחד מאיתנו כבעלים של חשבון בנק בישראל.

אז איך פותחים חשבון בנק?

קודם כל, צריך לוודא שהבעלים של חשבון הבנק שהולכים לפתוח הוא מעל גיל 18. אמנם ילדים מתחת לגיל 18 יכולים לפתוח חשבון בנק, אך ילדים מתחת לגיל 16 צריכים לקבל הרשאה מההורים. מדובר בתהליך אחר שעליו נרחיב בפעם אחרת.

גם אנשים שהם לא אזרחים ישראלים או תושבי מדינת ישראל זכאים לפתוח חשבון בנק בישראל והבנק לא רשאי לסרב לפתוח להם חשבון בנק. יחד עם זאת, הבנק רשאי לסרב לפתוח חשבון בנק בטעמים סבירים כמו למשל התנהגות אלימה של הלקוח בסניף הבנק, חשד סביר שחשבון הבנק נפתח במטרה לעסוק בפעילות של הלבנת הון, או עיסוק של הלקוח בפעילות פלילית כמו שימוש בצ'קים מזויפים ועוד.

לקרוא גם: הבנק הטוב בישראל לשנת

פתיחת חשבון בנק בסניף הבנק – מה אנחנו צריכים להביא איתנו?

אם אתם רוצים לפתוח חשבון בנק בסניף ספציפי, או שאתם מסוג האנשים שקל להם יותר לדבר עם גורם אנושי, יש לכם שאלות או שאתם רוצים להבין דברים יותר לעומק, אפשר להגיע פיזית לסניף הבנק ולבקש לפתוח חשבון בנק. אפשר לקבוע תור לפתיחת חשבון בנק דרך האינטרנט בבנק הספציפי ובסניף שרלוונטי לכם, או להגיע פיזית לבנק בשעות הפעילות, לקחת מספר ולהמתין לתורכם.

במעמד פתיחת חשבון הבנק, רוב הבנקים בישראל יידרשו מכם תעודת זהות. ברוב המקרים צילום תעודת הזהות לא יספיק לכם וגם לא רישיון הנהיגה שלכם, ותצטרכו להגיע פיזית לבנק עם התעודה האמיתית. מי שלא אזרח ישראלי ואין לו תעודת זהות ישראלית יכול להגיע עם דרכון.

פתיחת חשבון בנק באופן מקוון באמצעות אפליקציה

כיום, כדי למשוך לקוחות חדשים ולהתאים את עצמם לשוק העולמי, רוב הבנקים בישראל כבר התקדמו לשירותים הדיגיטליים ומציעים פתיחת חשבון בנק באמצעות האפליקציה ובאופן מקוון. במהלך תהליך פתיחת חשבון הבנק, האפליקציה תבקש מכם למלא את הפרטים האישיים שלכם. בנוסף, רוב הבנקים יסתפקו בכך שתעלו את צילום תעודת הזהות שלכם, בתוספת סלפי שלכם, סרטון קצר או שיחת וידיאו כדי לאמת את הזהות שלכם.

התהליך הוא פשוט וקצר, ואם ביצעתם אותו בשעות הפעילות של הבנק, גורם אנושי ידאג לאשר את הזהות שלכם ויהיה לכם חשבון בנק פעיל בבנק תוך זמן קצר.

לקרוא גם: איזה בנק הוא הבנק הכי טוב לצעירים

באיזה בנק הכי כדאי לי לפתוח חשבון בנק?

זוהי שאלת השאלות ואין לשאלה הזאת תשובה חד משמעית אחת. הכל תלוי בכם, במי אתם, במה הצרכים שלכם ולמה אתם זקוקים מהבנק שלכם. בנקים שונים מכוונים ללקוחות שונים, בגילאים שונים ובמקצועות שונים ומציעים הטבות שונות בהתאם. למשל, ישנם בנקים שמציעים הטבות מעולות לחיילים ובנקים אחרים שמציעים הטבות טובות לבעלי עסקים קטנים. אנו ממליצים לכם לבצע בדיקה ולהשוות את התנאים ואת ההטבות שמציע לכם כל בנק, לבדוק את גובה העמלות שלכם, את הריביות על המינוס או על הלוואות במידה ואתם מתכננים לקחת הלוואות בעתיד ולבדוק האם ההטבות שהבנק מציע הן הלוואות שמוגבלות בזמן ואם כן לכמה זמן.

למשל, ישנם בנקים שמציעים הטבות לחיילים, הטבות שתקפות למשך כל זמן השירות, או הטבות לסטודנטים שנמצאות בתוקף כל עוד בעל החשבון עדיין סטודנט. במקרים כאלו, ההטבות יהיו תקפות לתקופה המוגדרת בלבד, ולאחריה העמלות יהיו גבוהות יותר או ישתנו. יש לדעת את הדברים האלו מראש ולהקפיד לשים אליהם לב.

כלבנק מציע הטבות שונות ומסלולים שונים. הקפידו לבדוק את ההטבות והתנאים שמציע כל בנק ולבחור את מה שמתאים לכם ביותר.

רוצים שנעזור לכם לבחור את חשבון בנק המתאים לכם ביותר?

לכל אחד יש צרכים שונים מהבנק שלו, יש מי שרוצה פטור מעמלות, יש מי שצריך הלוואה ויש מי רוצה ריבית מקסימאלית על פיקדון.

כלבנק יסייע לכם לבחור את הבנק המתאים והטוב ביותר בשבילכם.

הכנסו לקישור ותבחרו את הבנק שמתאים לכם!

You are currently viewing איך פותחים חשבון בנק?

לפוסט הזה יש תגובה אחת

כתיבת תגובה